Help, ik bereik mijn doelgroep niet!

Vaak ervaren ook retailers het probleem dat ze weinig invloed kunnen uitoefenen in en buiten hun winkel; de bekende uitdaging doelgroepen te voorzien van de juiste informatie maar ook de frustratie van allerhande problemen. Lange tijd is gebruik gemaakt van grote aanplakbiljetten en affiches op prominente plaatsen rondom de retaillocaties, zoals nabijgelegen winkelstraten of stations. Het gebruik hiervan blijkt echter verre van ideaal en kent velerlei problemen waaronder:

  1. Bewerkelijk
  2. Hoge onderhoudskosten
  3. Gebrek aan duurzaamheid
  4. Lastig in beheer

1. Meer aandacht
Samsung lanceert bijvoorbeeld met de OHF serie een nieuwe lijn van professionele outdoor-displays; schermen zijn beschikbaar in steeds grotere (betaalbare) formaten van wel 85 inch en meer, en zowel horizontaal als verticaal toepasbaar. Het drukken en handmatig verspreiden van posters is hiermee verleden tijd. Doordat gedrukte media nog steeds veelgebruikt worden in winkelstraten, valt deze techniek en hiermee uw product of dienst extra op en creëert u nog meer dynamiek in het aanspreken van uw doelgroep.

2. Lagere exploitatiekosten
Afgezien van een initiële investering t.o.v. het regelmatig moeten laten ontwerpen, drukken en verspreiden van posters bent u hiermee voorzien van de laatste techniek op het gebied van outdoor signage en bespaart u hiermee veel tijd en geld.

3. Duurzaam

De OHF-displays van Samsung zijn optimaal geschikt voor buitengebruik aangezien ze o.a. bestand zijn tegen temperaturen tussen de -30°en 50° C. De schermen hebben daarnaast een extra hoge helderheid van 2.500 nit, contrast ratio van 5000:1, waardoor informatie ook bij een felle zon altijd en overal goed leesbaar is. Posters zouden in dit geval al onderhevig zijn aan slijtage of verkleuring van inkt. Dergelijke displays zijn vandalismebestendig door protectieglas met IK10 certificatie en de behuizing van het scherm bevat tevens een powerbox, wifi en koelsysteem.

4. Actueel

Doordat de schermen middels wifi zijn verbonden met het internet, kan er via de signage software snel en gemakkelijk worden ingespeeld op actualiteiten door in korte tijd nieuwe berichten op de schermen weer te geven. De schermen zijn in te zetten voor tal van toepassingen. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan locaties als winkelstraten, in stationshallen of nabij parkeergarages. Daarnaast is het ook mogelijk de uitzending op het scherm zo in te richten dat unieke berichten op bepaalde tijden juist wel of niet worden weergegeven.

Met omschreven oplossingen, kunt u nog beter inspelen op de behoeftes van uw doelgroep, hun koopgedrag sturen of wat te denken van het verlengen van de retailervaring na het bezoek aan uw winkellocatie?

Benieuwd naar de uitgebreide mogelijkheden of op zoek naar meer informatie? Een erkende partner van M2Cast zoals Fidato kan u hierin adviseren om de juiste oplossing af te stemmen. Bel/mail een van onze adviseurs voor een vrijblijvend advies en/of een inspiratiesessie.

buitenscherm