Waar blijft die betrokkenheid? De uitdaging bij interne communicatie!

Bedrijven maken nog veel gebruik email om medewerkers te voorzien van informatie. Door een overdaad aan email is het maar de vraag of deze wel gelezen wordt. En als dit soort interne berichten gelezen worden, of deze dan worden onthouden…

Niet alleen email is een boosdoener, ook de onderstaande punten kunnen uw interne communicatie verslechteren. Hieronder leest u hoe u deze problemen kunt oplossen en waarmee u uw interne communicatie naar een hoger niveau tilt.

1. Verouderde communicatiemiddelen
2. Ongestructureerde informatiestromen
3. Weinig Impact
4. Mislopen van uw doelgroep
5. Gebrek aan kennis van mogelijkheden

sl02232017_02

Niet alleen email behoort tot een ‘verouderde’ vorm van interne communicatie. Hierbij kunt u ook denken veiligheidsrichtlijnen op prikborden of HR communicatie op affiches. Het ontbreekt hierin aan dynamiek en de juiste attentiewaarde.

1. Slim toepassen van nieuwe communicatiemiddelen
Informatie kan relatief eenvoudig  gedigitaliseerd worden en daarmee worden toegepast op digital signage beeldschermen. Dit maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden en hiermee bespaard uw tevens papier, tijd en ook geld.
IMG_0092-bewerkt

 

 

 

 

 

 

 

2. Stilstaan bij uw communicatiestrategie.
Binnen de digital signage wordt er gebruik gemaakt van professionele beeldschermen, geplaatst op strategische locaties. Zo zorgt u ervoor dat de juiste informatie voor de juiste doelgroep beschikbaar is en op een visueel aantrekkelijke manier wordt gepresenteerd, waardoor men deze  berichten vaker zal lezen en onthouden.

asr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Grote impact van beeld en presentatie
Professionele beeldschermen rekenen af met de sluimerende e-mailmoeheid op kantoor! Waar medewerkers door een overvloed aan traditionele corporatie communicatie een bericht aan zich voorbij zullen laten gaan, zijn ze eerder geneigd om te blijven stilstaan bij kernachtige en grafisch vormgegeven informatie op een kristalhelder beeldscherm in het pand.

4. De juiste locatie
Uiteindelijk bepaalt de locatie van een beeldscherm welke informatie er idealiter dient te worden weergegeven om gelezen te worden door de betreffende doelgroep. Hierbij kunt u denken aan locaties als de koffiecorner, de receptie of het bedrijfsrestaurant. Het resultaat hiervan: de boodschap blijft bij en door een ‘dood’ moment te benutten gaat er geen tijd of concentratie verloren. Digital signage kan overal worden ingezet, zodat uw medewerkers niet meer om het bericht heen kunnen.

IMG_0090

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


5.Uzelf laten ontzorgen.
Kortom, met professionele schermen vergroot u de efficiëntie en impact van uw corporate communicatie. Een erkende partner van M2Cast zoals Fidato helpt u bij deze vragen, waarbij er niet alleen wordt gedacht aan beeldschermen, maar ook het beheer van een dergelijk systeem en het maken van attractieve content.

M2Cast vertaalt dergelijke trends naar audiovisuele toepassingen bel/mail een van onze adviseurs voor een vrijblijvend advies en/of een inspiratiesessie.

(bron: Samsung)